4 місяці тому
(01.03.2017)

Дослідження ІМІ: Більшість новин дніпровських ЗМІ — про кримінал і нещасні випадки

 

Лідером за тематикою новин в дніпровських ЗМІ є кримінал, нещасні випадки та аварії — ця тема займає 25% стрічки інтернет-видань, 21% сюжетів телебачення та 7% матеріалів у пресі.

Такими є результати дослідження місцевих ЗМІ у восьми південно-східних регіонах України, в тому числі Дніпра, яке провів Інститут масової інформації.

 

Загалом у всіх типах ЗМІ Дніпра тема криміналу і нещасних випадків займає 17%, місцева політика —11%, місцеві культурні події — 10%. Темі війни на Сході України присвячено лише 5% матеріалів, а новин з окупованих територій країни — менше, ніж піввідсотка.

Також на Дніпропетровщині, на рівні із Запорізькою та Донецькою областями, найбільше з досліджуваних регіонів висвітлюють новини про конфліктно-вразливі групи населення — переселенців, військових та родини загиблих. Зафіксовано 4% таких новин.

Щодо джерел новин, то 46% — це ретрансляція звітів, прес-конференцій і прес-релізів офіційних структур. Самі знаходять інформацію кореспонденти лише у 22% випадків, а 8% новин не мають посилань на першоджерело. Соціальні мережі у цитуванні вже наздогнали різноманітних реальних експертів — по 4% отримало кожне із цих джерел.

Також в дніпровських виданнях зафіксовано найвищий серед південно-східних областей рівень джинси — 9%. Для порівняння, в запорізьких ЗМІ цей показник 6%, в харківських — 2%. Найбільше новин з ознаками джинси зафіксовано на телебаченні — один з восьми сюжетів містить ознаки замовлення. У пресі — 8%, в онлайн-виданнях — 7% новин.

Найбільше матеріалів з ознаками політичного замовлення за період моніторингу були на користь: голови Дніпропетровської облради Гліба Пригунова; Дніпропетровської ОДА; Дніпровської міськради; Фонду Рината Ахметова; депутата Дніпровської міськради, голови політичної сили «Громадська сила» Загіда Краснова; заступника міського голови Дніпра Світлана Єпіфанцевої; Кам'янської міськради; міського голови Дніпра Бориса Філатова; народного депутата від «Опозиційного блоку» Олександра Вілкула; партії «Опозиційний блок».

Дослідження провели у січні 2017 року у таких ЗМІ: газети «Наше місто», «Дніпро вечірній», «Зоря»; інтернет-видання «Gorod.dp.ua», «Забеба» zabeba.li, «Сайт города Днепра» 056.ua, «Vgorode.ua» dp.vgorode.ua; телеканали «34 телеканал» та «11 канал».  Всього у дніпровських ЗМІ проаналізовано 873 новин.

Детальніше з методологією моніторингу можна ознайомитись за посиланням.

Дослідження провів Інститут масової інформації за підтримки Української ініціативи з підвищення впевненості (UCBI), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

 

Поширити на Facebook Поширити на Twitter