2 місяці тому
(14.06.2017)

Новини про місцеву владу: добре або ніяк

Наприкінці травня Інститут масової інформації провів моніторинг місцевих ЗМІ. Головна мета: дізнатись як часто, та в якому світлі журналісти згадують мерів та губернаторів. Моніторились, як комунальні, так і приватні друковані та онлайн ЗМІ Дніпра, з 22 по 28 травня.

За дорученням Бориса Філатова

Абсолютним лідером з цитованості, зокрема, невмотивованої, став міський голова Дніпра Борис Філатов. Із 112 згадок про міську та обласну владу загалом, його ім’я згадувалось 38 разів. Логічно, що головним друкованим вісником міського голови є комунальна газета «Наше місто»: у випуску від 25 травня, Бориса Альбертовича згадували 9 разів, і всі 9 разів лише у позитивному ключі. При чому, не лише за радянської традиції, коли життя в місті рухається лише «за дорученням» і «завдяки» меру, а в газеті навіть взялися передруковувати facebook-дописи міського голови, де він, у притаманній йому манері, насміхається над своїми політичними опонентами.

Статус людини-інформприводу Борису Філатову формує і приватний міський сайт gorod.dp.ua. 17 посилань на міського голову протягом тижня – це два з половиною рази на день – згадують мера у новиннєвій стрічці. І 16 з них – так само у позитивному ключі. Тут і розповідь про те, як міський голова зловив жінку, яка ледве не впала під час міського марафону, і низка новин з доволі нелогічною побудовою тексту, де спікера у тексті спершу представляють як безіменного заступника Бориса Філатова. А вже потім стає відомо, що мова йшла про Михайла Лисенка або Одарку Білу. І навіть у доленосній новині про призначення новим очільником КП «Муніципальна гвардія» екс-командира дніпровського «Беркута» Андрія Ткаченка, лише коментар самого Бориса Філатова, з його сторінки у facebook, і жодного коментаря від пересічних дніпрян, які бурхливо відреагували на таке рішення. Хоча навіть у самого Бориса Альбертовича у FB їх було вдосталь. 

Газети «Зоря» та «Лица» цього тижня взагалі не писали про мера та губернатора, лише по одній новині про діяльність місцевої влади. «Дніпро вечірній» писав про місцеву владу 9 разів, з них чотири про мера, з яких дві новини – негативні, і по одній – у позитивному та нейтральному контекстах. На сайті «Дніпра вечірнього» про мера говорили двічі – позитивно та негативно. На сайті 056 – 6 разів говорили про мера , чотири рази – позитивно, двічі – негативно. Про губернатора говорили менше.

Команда імені губернатора

Про Валентина Резниченка, одразу після його призначення на посаду голови дніпропетровської облдержадміністрації, журналістам повідомили мало. Головне – що він особа не медійна. Але хто ж тоді знав, що ім’я цієї людини стане збірним іменником для кількох десятків держслужбовців? Саме у такий спосіб, «команда Валентина Резниченка» забезпечує медійну присутність немедійному очільнику області.

«Головне завдання команди Резниченка – за три-чотири роки відремонтувати усі дороги Дніпропетровщини», — заявив радник голови ОДА Юрій Голик. Або «Усього лише за два роки команда голови ДніпроОДА Резниченка втілила у життя вже 350 інфраструктурних проектів, а наступний рік, — впевнений Юрій Голик, — стане роком ще більш масштабних змін у Дніпропетровській області». На жаль, креатив команди Резниченка не розповсюджується на написання текстів для розсилки. Так, всі 17 згадувань про команду Резниченка на міському сайті – класичний та позбавлений життя «паркет», який журналісти просто передруковують, не намагаючись його трансформувати.

З 22 по 28 травня про команду Резниченка один раз писав ще сайт «Дніпро Вечірній», але це так само була суха передруківка розсилки. Негативно чи нейтрально не писав ніхто.

Замовлення для начальника

Моніторинг показує, що ані всюдисущість Бориса Філатова, ані креатив від команди Резниченка не надихають місцевих журналістів. Більше 90 відсотків позитивних новин про мера та губернатора мають ознаки замовленості – тобто є або «паркетом», або джинсою. Це вчергове доказує, що «освоєння бюджету для формування позитивного іміджу влади» є радянським надбанням, де кількісні показники переважають над якістю виконаної роботи. І що це передусім про освоєння бюджету, а не про позитивний імідж.

Валерія Мальченко, представниця ІМІ у Дніпропетровській області

Матеріал підготовлено в рамках Українського медійного проекту (У-Медіа), що виконується міжнародною неурядовою організацією «Інтерньюс» за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

 

 

Поширити на Facebook Поширити на Twitter